Shop Mobile More Submit  Join Login
Christchurch Twilight by Niv24 Christchurch Twilight by Niv24
Last light over the City of Christchurch

The twilight glow on the western horizon is lighting the hills.

Photo taken from Tors Scenic reserve on Banks Peninsular. Christchurch City in the middle-ground, Southern Alps on the horizon and the Pacific ocean on the right hand side

New Zealand

Enjoy!

Want to see more quality NZ landscapes on DA? Visit [link] "Premium New Zealand" - DA Group

Add a Comment:
 
:iconjackie-skellingtonn:
jackie-skellingtonn Featured By Owner Apr 6, 2012
Oh, now that is beautiful.
Reply
:iconlunaticpandorah:
LunaticPandorah Featured By Owner Apr 26, 2011   Photographer
Perfect
Reply
:iconcrowmanic:
CrowManIC Featured By Owner Apr 17, 2011  Hobbyist Photographer
excellent view/landscape :+fav: ... I wonder what it looks like now from the same vantage point/same time of day?
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Apr 18, 2011  Hobbyist Photographer
Yeah I think a few of the rocks are now at the bottom of the hill
Reply
:iconsnak:
snak Featured By Owner Apr 15, 2011
awesome!
Reply
:iconh-g-k:
H-G-K Featured By Owner Apr 6, 2011  Hobbyist Photographer
Wow, great view you captured.
Very nice landscapes my friend :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Apr 6, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks
Reply
:iconipawed:
iPawed Featured By Owner Mar 14, 2011  Hobbyist Writer
This is how I like thinking about CHCH, especially after Feb's quake. I'm glad I found you on dA: your photographs are so lovely.
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Mar 14, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, yeah is a nice view over the city
Reply
:iconcornroll:
cornROLL Featured By Owner Mar 12, 2011  Hobbyist Digital Artist
That is epic.
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Mar 12, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks
Reply
:icondrewhopper:
DrewHopper Featured By Owner Mar 9, 2011  Professional Photographer
You've got some lovely images man :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Mar 9, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks mate, thanks for the fav's and the comments. I've been admiring yours for a while now so is good to get your comments.
Reply
:iconothernamesaretaken:
OtherNamesAreTaken Featured By Owner Feb 24, 2011
Beautiful!
Reply
:iconmelpomenesmask:
MelpomenesMask Featured By Owner Feb 13, 2011  Student Photographer
Wonderful photo, really great composition. I can't believe I hadn't faved this before. :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 14, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, glad you like it, was really happy with this shot :D
Reply
:iconsleepy0806:
sleepy0806 Featured By Owner Feb 12, 2011
Lovely!:)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 12, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks
Reply
:iconsleepy0806:
sleepy0806 Featured By Owner Feb 13, 2011
You`re welcome!:)
Reply
:iconburnboyy:
burnboyy Featured By Owner Feb 10, 2011  Hobbyist Digital Artist
omg you phohos very best,ı'm your fan buddy.with your permission this photo with use wallpaper on my pc ok?
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 10, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks mate. Yeah sure, its my wallpaper too
Reply
:iconmisaafira94ok:
MisaAfira94Ok Featured By Owner Feb 6, 2011  Hobbyist Digital Artist
Nice picture....:D
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 6, 2011  Hobbyist Photographer
Cheers
Reply
:iconmisaafira94ok:
MisaAfira94Ok Featured By Owner Feb 6, 2011  Hobbyist Digital Artist
:)
Reply
:iconpistolpete2007:
Pistolpete2007 Featured By Owner Feb 6, 2011  Hobbyist Photographer
Very nice and what a view!
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 6, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, yeah was a great view
Reply
:iconshenik:
shenik Featured By Owner Feb 3, 2011  Hobbyist Photographer
Wow. great photo :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 3, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks
Reply
:iconaliwithaneye:
AliWithAnEye Featured By Owner Feb 2, 2011  Professional Photographer
wow, stunning!!
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Feb 2, 2011  Hobbyist Photographer
Hey thanks
Reply
:iconbluesonic1:
bluesonic1 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist General Artist
Very beautiful! I'm yet to visit the South Island myself but this just makes me wanna visit even more ^^
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, I hope you get the chance, its way better than the North! ;)
Reply
:iconbluesonic1:
bluesonic1 Featured By Owner Jan 31, 2011  Hobbyist General Artist
Hehe yeah I'm really not a city person =P
Reply
:iconoursonmagique:
OursonMagique Featured By Owner Jan 28, 2011
Very beautiful view, very well done. :thumbsup::thumbsup:
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Cheers, Thanks for the comments
Reply
:iconoursonmagique:
OursonMagique Featured By Owner Jan 31, 2011
You're welcome. :)
Reply
:icon1000yearseternalmaze:
Stunning view.I can only imagine how high you were when you have captured this.
I have fear from high.:(
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, yeah I was perched up on some high rocks with the howling wind trying to blow me off!
Reply
:iconnelleke:
Nelleke Featured By Owner Jan 28, 2011
So good on the eyes.. Great capture :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks! Is one of my favorites.
Reply
:iconpsyfre:
psyfre Featured By Owner Jan 28, 2011
Spectacular !
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Cheers
Reply
:iconstefanhefele:
StefanHefele Featured By Owner Jan 28, 2011  Professional Photographer
wow, you catched a stunning atmosphere very well! but it seems to be a bit unsharp?!
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 30, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks, yeah the rocks in the foreground are a little soft due to the extreme wide angle lens at 10mm and the cheap Cokin filters that I use, would love a set of Lee filters
Reply
:iconstefanhefele:
StefanHefele Featured By Owner Jan 31, 2011  Professional Photographer
ah yeah, i understand.... poor equipment can be annoying sometimes... ;-)

But nice picture!!
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 31, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks :) One day I will upgrade
Reply
:iconvaleriegb:
ValerieGB Featured By Owner Jan 27, 2011  Student Photographer
this photo reaches the perfection :heart:
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 27, 2011  Hobbyist Photographer
Thanks. glad you think so :)
Reply
:iconcarlywilliamson:
carlywilliamson Featured By Owner Jan 27, 2011   Photographer
I love this! and I love good old Quakechurch Shakechurch ... Christchurch! :)
Reply
:iconniv24:
Niv24 Featured By Owner Jan 27, 2011  Hobbyist Photographer
Lol yeah, the good old earthquake city
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
January 27, 2011
Image Size
842 KB
Resolution
1300×650
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,788
Favourites
123 (who?)
Comments
50

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS 500D
Shutter Speed
60/1 second
Aperture
F/13.0
Focal Length
10 mm
ISO Speed
100
Date Taken
Jan 26, 2011, 9:32:32 PM

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×